Velkommen til oss på NCC Kundesenter

Én kontakt – fra første spørsmål til utført leveranse.

Kundesenter

Telefon: +47 23 89 10 76 Send epost

Våre direktenumre

Kundesenter, hovednummer: 23 89 10 76

Kundesenter, for vekt: 23 88 03 10

Kundesenter, bestilling av steinmaterialer: 23 88 03 11

Kundesenter, hente selv med henger: 23 88 03 12

Kundesenter, faktura og øvrige spørsmål: 23 88 03 13

Kundesenter, priser/tilbud: 23 88 79 34

Kundeportalen

I vår kundeportal får du oversikt over alle innkjøp du har gjort hos oss. Mangler du brukernavn og passord, fyller du bare ut skjemaet nedenfor så hjelper vi deg.

Mer om Kundeportalen

Veiekort og veiingen

Hvordan veier jeg inn/ut materialet mitt på NCCs anlegg?

For å kunne hente eller levere materiale så smidig som mulig, trenger du et aktivert veiekort. Du får veiekortet utlevert på NCC-anlegget ved første besøk. Du aktiverer veiekortet ditt ved å ringe oss på kundesenteret.

Du må også ha kunde- og prosjektnummeret ditt klart. Hvis du ikke har disse opplysningene, ber vi deg ta kontakt med oss før du kjører opp på vekten. Dette vil gjøre veieprosessen mer smidig. Riktig informasjon fra starten av sikrer korrekte følgesedler og korrekt fakturering.

Hvordan aktiverer jeg veiekortet mitt?

For å aktivere veiekortet ditt må vi registrere informasjon om kjøretøyet ditt, som registreringsnummer, egenvekt, tilhenger og kontaktinformasjon. I tillegg må vi vi vite hvilke NCC anlegg du skal besøke. Ring oss, så hjelper vi deg.

På hvilke anlegg er veiekortet mitt gyldig?

Samme veiekortet kan brukes på alle NCC-anlegg (både pukkverk og asfaltfabrikker), men det er ikke automatisk gyldig overalt. Derfor er det viktig at sjåføren oppgir hvilke NCC-anlegg som skal være tilgjengelige ved aktivering av kortet.

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt veiekortet mitt?

Hvis du har glemt å ta med deg det veiekortet, hjelper vi deg. Ring oss og oppgi registreringsnummeret ditt, så veier vi materialet for deg. Du kan få kvittering på terminalen som vanlig.

Ved utveiing utenfor kundesenters åpningstid, send registreringsnummer, bruttovekt og prosjektmerking til kundesenter@ncc.no før du forlater anlegget. Ved feil på en følgeseddel oppgi følgeseddelnummer og hva som skal korrigeres.

Kan dere hjelpe meg med å veie materialet mitt?

Du kan ringe oss når som helst under veieprosessen via vekt-telefonen (eller 23 88 03 10), så hjelper vi deg med å fullføre veiingen. Vi kan også hjelpe deg med å forberede veiingen før du kommer til oss eller endre på utveiinger som har blitt feil.

Utenfor kundesenters åpningstid mailer du til kundesenter@ncc.no før du forlater anlegget.

Hvordan finner jeg riktig vare på terminalen?

For å enkelt finne riktig produkt, søk etter produktstørrelse. For eksempel: Hvis du er ute etter Knust fjell 0/32, skriver du "32" i søkefeltet. Da vil alle produkter som inneholder "32" i navnet vises på skjermen og du behøver bare trykke på rett alternativ.

Hvorfor er det viktig med riktig informasjon ved veiing?

Riktig informasjon ved veiing sikrer en korrekt følgeseddel, som i sin tur danner grunnlaget for fakturaen. Sjåføren må derfor oppgi riktig kunde, referanse, ordre, prosjektnummer eller kontrakt, samt eventuell spesifikk merking.

Guide for en enklere veiing

Instruksjonsfilm for enklere veiing

Vi har satt sammen en film der Jakob som jobber på NCC Kundesenter forteller og guider deg gjennom en utveiing på vekt-terminalen.

Fakturering og kjøp

Kan jeg endre oppsett på fakturaene mine?

Selvsagt kan du det. Du kan for eksempel dele dem inn etter referanse (en faktura per prosjekt) eller sortere dem etter fritekst (en faktura per uke, oppdelt i ulike merkinger). Ta kontakt med oss på kundesenteret og fortell oss hvordan du vil ha dem, så hjelper vi deg!

Hva er fritekst og referanse?

Fritekst: Et valgfritt tillegg til referansen som kan brukes til merking av følgeseddelen for å gi ekstra tydelighet. For eksempel adresse eller stedsnavn.

Referanse: Merking som refererer til et spesifikt prosjekt, ordre eller kontrakt, og som genererer en egen faktura. Referansen må alltid følge det oppsettet dere som kunde har i deres fakturahåndteringssystem.  

Ta kontakt med oss på forhånd dersom du ønsker å legge til referanser eller fritekst, slik at alt er klart til veiing og levering. Dette sikrer at fakturaen blir korrekt.

Må tilbudet godkjennes før bestilling?

Ja, det er viktig at tilbudet er godkjent for å sikre at du får riktig pris på fakturaen.

Hvordan får jeg et tilbud eller pristilbud?

Bedrift: Kontakt ansvarlig selger på anlegget du ønsker å hente materialet fra for å få tilbud og prisinformasjon. 

Privatpersoner: Se prisinformasjon og bestill materiale med hjemlevering via vår nettbutikk eller ring kundesenteret på 23 89 10 76.

Kan jeg se mine kjøp og følgesedler på ett sted?

Hvis du logger deg inn i vår kundeportal, får du en oversiktlig oversikt over alle dine kjøp og følgesedler. Du kan enkelt følge opp bestillinger knyttet til en spesifikk kontrakt og se en oppsummering. Hvis du ikke allerede har en konto, kan du enkelt opprette en direkte i portalen.

Leveranser

Hvordan organiseres leveringen?

Våre transportansvarlige på kundesenteret planlegger leveransen ut fra dine ønsker, slik at den går så smidig som mulig. For å få mer informasjon om levering, vennligst kontakt oss på 23 89 10 76. Bestilling gjøres via vår nettbutikk.

Hvilke leveringsmetoder tilbyr dere?

Vi har to ulike leveringsmetoder - big bag som leveres med kranbil og tipplass. Hvis du har bestilt en stor mengde produkter, kan det være en fordel med tippbil. Hvis du ønsker å minimere søl og gjøre det enklere å håndtere, kan big bag være et bedre valg. Big bag-sekken er inkludert i kjøpet når du bestiller fra oss og sorteres som plastavfall.

Hvor mye plass trenger lastebilen for å losse materialet?

For å sikre en smidig leveranse må det være gode veier fra NCC-anlegget til leveringsstedet, samt nok plass til at lastebilen kan komme frem og losse. Det kreves en fri høyde på 4,5 meter (vær oppmerksom på strøm- og telekabler) og en fri bredde på 3,5 meter hele veien frem til og på leveringsstedet. Kjenner du til hindringer eller utfordringer som kan påvirke leveransen, ber vi deg kontakte vårt kundesenter på forhånd.

Hva er leveringsbetingelsene deres?

Hvor lange leveringstider har dere?

Levering skjer normalt innen én uke fra bestilling. Lengre leveringstider kan forekomme i ferier og ved helligdager.

Hvor i Norge leverer dere materialer?

Våre anlegg ligger plassert på forskjellige steder i Norge. Finn et anlegg nær deg – se oversikten over alle våre anlegg her: Finn ditt nærmeste pukkverk | NCC.

Hvordan bestiller jeg levering?

Som privatperson kan du enkelt bestille hjemlevering via vår nettbutikk. Du kan også ringe til kundesenteret så hjelper vi deg legge inn bestillingen.

Som bedriftskunde kan du legge inn bestillingen din ved å kontakte oss på kundesenteret.

Sertifiseringer

Hva betyr det at et produkt skal være CE-merket?

Byggevarer som omfattes av en harmonisert standard skal ha en ytelseserklæring og være CE-merket. CE-merking betyr at produktets egenskaper er fastlagt, og at vi i NCC tar ansvar for at produktets ytelse er i samsvar med det som er angitt i ytelseserklæringen. Les mer her: CE-dokumentasjon | NCC

Hvilke andre sertifiseringer har dere?

NCC Industry AS Steinmaterialer produserer i tråd med de strengeste kravene til kvalitet og miljø. Våre produkter oppfyller standardene NS-EN13043, NS-EN13242, NS-EN12620, NS-EN13383-1 og NS-EN13450. I tillegg er vi sertifisert i henhold til ISO 9001 (kvalitetsstyring), ISO 14001 (miljøstyring) og ISO 45001 (arbeidsmiljøstyring).

Vi har også sertifikater fra Kontrollrådet, for asfalt- og betongtilslag som møter høye krav til både kvalitet og sikkerhet. Alle våre produkter har miljødeklarasjoner, og EPD-er fra våre pukkverk er tilgjengelige på www.epd-norge.no og www.environdec.com.

Annet

Har dere noe tilbud til velforeninger?

Ja, absolutt! Vi hjelper velforeninger med alt fra mindre reparasjoner til større arbeider. Kontakt kundesenter og fortell oss hva dere har behov for, så utarbeider vi et forslag som dere enkelt kan gå gjennom sammen i foreningen.