Ny daglig leder i Carl C. Fon

Fredrik Amundrød, tidligere økonomisjef i det Vestfold-baserte maskinentreprenørselskapet Carl C. Fon, startet før nyttår sin første arbeidsdag som ny daglig leder. Amundrød ble valgt inn etter at den mangeårige leder Jarle Hillestad forlot selskapet nå i høst.

– At jeg ble tilbudt denne jobben passet både meg og selskapet godt og jeg kunne bare ikke si nei. Carl C. Fon går veldig bra om dagen og jeg skal ikke tukle for mye med maskineriet da selskapet allerede har en veldig fornuftig og god strategi på hva vi skal drive med fremover, sier Amundrød fornøyd.

Fredrik Amundrød tiltrer stillingen ny daglig leder med betydelig faglig erfaring innen revisjon og økonomi. Den nye lederen har jobbet i 11 år som revisor i PwC og har allerede et halvannet år fartstid i Carl C. Fon som økonomisjef da han ble tilbudt jobben. Amundrød liker gjerne å si at tall og graving i disse fremdeles kommer til å bli en viktig del av jobben, i tillegg til å lede de 190 dyktige ansatte i bedriften.

Styrker driften i Vestfold

Fredrik Amundrøds styrker som leder vil være den mellommenneskelige biten, og ikke minst hans evne til å se langsiktighet når det gjelder økonomi og styring. Erfaringene fra jobben som revisor sørger for at den biten er ivaretatt. Den gode bedriftskulturen som eksisterer i dag, ønsker han å fortsette å dyrke.

Det medmenneskelige, langsiktighet samt økonomi og styring kommer til å bli en sentral del av jobben fremover og er samtidig noen av styrkene til den nye lederen. I tillegg ønsker han å styrke den gode bedriftskulturen som eksisterer i selskapet i dag.

Mediekontakt for mer informasjon:

Fredrik Amundrød, daglig leder for Carl C. Fon i NCC Norge AS

t: + 47 958 97 437 e: fredrik.amundrod@carlcfon.no

Cato Werner Gustavson, kommunikasjonsrådgiver, NCC Norge AS

t: 924 66 737 e: cato.werner.gustavson@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 16.000 ansatte i 2015. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på bransjebloggen Beyond Construction for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.