Ole-Finn Håndlykken til NCC Building

Ole-Finn Håndlykken har startet som leder for strategi og utvikling i NCC Building Norge.

-Jeg er svært tilfreds med å få Ole-Finn Håndlykken med i det norske lederteamet. NCC er i en spennende utviklingsfase og Ole-Finns kompetanse vil være svært verdifull for våre kunder og oss, sier Roger Nygård, leder for NCC Building Norge.

Håndlykken er utdannet bygningsingeniør fra Trondheim med tilleggsutdanning i økonomi og har omfattende ledererfaring fra entreprenør, rådgivning og industri. Han har blant annet jobbet 15 år i HENT, hvor han også var en del av den strategiske ledergruppen. Han kommer sist fra stilling som prosjektsjef i Koteng Jenssen AS.

-NCC har en spennende og tydelig strategi som jeg med stor entusiasme ser frem til å være med å gjennomføre, sier Håndlykken.

Ole-Finn Håndlykken startet i NCC 1. april i år.

For ytterligere informasjon kontakt:

Ole-Finn Håndlykken, t. 911 21 715
Roger Nygård, t. 911 04 164

Om NCC. NCC er et av de ledende bygg- og anleggsselskapene i Norden. Med utgangspunkt i vår ekspertise i å håndtere og lede kompleksiteten i byggeprosesser skaper NCC den positive påvirkningen byggeprosjekter har for kunder og samfunnet. Vår virksomhet inkluderer utvikling av forretningsbygg, gjennomføring av bygg- og infrastrukturprosjekter, asfalt og produksjon av pukk og grus. I 2019 omsatte NCC for ca NOK 55 mrd og hadde 14.500 ansatte. NCCs aksjer er notert på Nasdaq Stockholm.