Ny leder for Risk Management i NCC Building Nordics

Kristen Vollestad er ansatt som ny leder for Risk Management i forretningsområdet NCC Building Nordics. Stillingen innebærer et overordnet ansvar for risikostyring og koordinering av øvrige ressurser for risikostyring i divisjonene i Finland, Danmark og Norge.

- Jeg setter stor pris på å kunne ønske Kristen velkommen i vårt team. Med hans omfattende erfaring fra risikostyring i både vår bransje og offshore-industrien er jeg trygg på at han vil bidra med verdifull innsikt, sier Catarina Molén-Runnäs, leder av NCC Building Nordics.Kristen Vollestad er sivilingeniør fra NTNU innen maskinteknikk, prosjektledelse. Han kommer fra stillingen som leder for Risk Management i Skanska Norge, og har tidligere hatt tilsvarende stillinger i Kværner Engineering og Aker Solutions.

- Byggebransjen er sentral og viktig og NCC tar fatt på en spennende fase med sin nye strategiske retning der det å realisere komplekse prosjekter i nært samarbeid med våre kunder er sentralt. Jeg ser frem til å bidra til at våre virksomheter i Danmark, Finland og Norge når sine mål, sier Kristen Vollestad.

Han startet i NCC 1. juni, hvor han vil være en del av ledergruppen i forretningsområdet NCC Building Nordics.

Mediekontakt: Robin Stenersen, kommunikasjonsrådgiver, NCC Infrastructure
t: 952 90 219 e: robin.stenersen@ncc.no

Om NCC. NCC er et av de ledende bygg- og anleggsselskapene i Norden. Med utgangspunkt i vår ekspertise i å håndtere og lede kompleksiteten i byggeprosesser skaper NCC den positive påvirkningen byggeprosjekter har for kunder og samfunnet. Vår virksomhet inkluderer utvikling av forretningsbygg, gjennomføring av bygg- og infrastrukturprosjekter, asfalt og produksjon av pukk og grus. I 2019 omsatte NCC for ca NOK 55 mrd og hadde 14.500 ansatte. NCCs aksjer er notert på Nasdaq Stockholm.