Styrker sikkerhetskulturen med HMS-uke i NCC

I dag starter NCC opp sin årlige HMS-uke. Det er en uke hvor de ansatte inspirerer hverandre og sammen videreutvikler og styrker sikkerhetskulturen i selskapet.

HMS-uka arrangeres i hele NCC-konsernet og over 14 000 ansatte deltar på en rekke forskjellige HMS-arrangementer i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Det er sjette året på rad at NCC gjennomfører HMS-uka i hele konsernet. I Norge er det 11. gangen NCC gjennomfører HMS-uka og uka er bli et viktig tiltak for å styrke sikkerhetskulturen i virksomheten og dermed gjøre NCC til et enda tryggere og bedre arbeidssted.

-NCC i Norge har en godt innarbeidet sikkerhetskultur og har i en lang rekke år gjennomført HMS-uka som en inspirerende og lærerik uke med fokus på de ansattes sikkerhet, trivsel og motivasjon, sier Per Jonsson, divisjonsleder for NCC Infrastructure og landansvarlig for NCC i Norge.

Gjennomfør HMS-uken på en trygg måte
HMS-uka skal gjennomføres på en trygg måte og i henhold til de smittevernreglene som gjelder i kommunene og tilpasses derfor lokale forhold.  Aktiviteter flyttes i hovedsak utendørs eller gjennomføres ved hjelp av digitale verktøy.

HMS-seminarer
I år arrangeres fire digitale seminarer med temaene; Vibrasjoner og risiko for helseplager, Mobbing og trakassering, Arbeidsmiljø og hjemmekontor, samt Støv og støy. I tillegg en lang rekke lokale arrangementer som fokuserer på områder som er viktige i de forskjellige prosjektene.

-Vi mener å ha funnet en god balanse på aktuelle temaer som angår både oss alle i selskapet. I tillegg har vi alle de lokale arrangementene rundt omkring, som til sammen skaper en inspirerende og motiverende HMS-uke, sier Per Jonsson.

For ytterligere informasjon om HMS-uka, kontakt:
Morten Larsen, HMS-sjef NCC Infrastructure Norway
t. 915 78 062 e. morten.larsen@ncc.no

Tor Heimdahl, media manager NCC i Norge
t. 951 30 693 e. tor.heimdahl@ncc.no

Om NCC. NCC er et av de ledende bygg- og anleggsselskapene i Norden. Med utgangspunkt i vår ekspertise i å håndtere og lede kompleksiteten i byggeprosesser skaper NCC den positive påvirkningen byggeprosjekter har for kunder og samfunnet. Vår virksomhet inkluderer utvikling av forretningsbygg, gjennomføring av bygg- og infrastrukturprosjekter, asfalt og produksjon av pukk og grus. I 2019 omsatte NCC for ca NOK 55 mrd og hadde 14.500 ansatte. NCCs aksjer er notert på Nasdaq Stockholm.