Seks av åtte asfaltkontrakter til NCC i vest

NCC ligger an til å vinne seks av åtte asfaltkontrakter i Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane. Kontraktene med Statens vegvesen Region Vest har en samlet verdi på om lag 100 millioner kroner.

Med de seks kontraktene på plass har NCC et godt grunnlag for en god asfaltsesong på Vestlandet. Kontraktene gir stabilitet og muligheter i fylkene Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane.

De siste årene har vært relativt magre for NCC på Vestlandet og anbudsåpningen 21. mars gir derfor gode muligheter i markedet og høy aktivitet for NCC.

- Vi er meget godt fornøyd med denne anbudsrunden og det er veldig gøy at vi lykkes så godt som vi gjør, sier asfaltdirektør Joar Caspersen.

Godt grunnlag

Kontraktene NCC nå ligger an til å vinne varierer i størrelse men alle er likevel veldig viktige for NCC. Disse seks kontraktene og den ordrereserven vi allerede har på plass vil danne et godt grunnlag for en forutsigbar produksjon på asfaltfabrikkene.

- Vi skal nå gjennomføre disse oppdragene etter den kalkylen som ligger til grunn for kontraktene. Det krever god planlegging i alle ledd og et oppriktig engasjement. Vi har en omorganisert organisasjon som med disse seks kontraktene viser vinnervilje og vilje til å lykkes. Det blåser en veldig positiv vind over vår asfaltvirksomhet på Vestlandet og vi har alle muligheter for å gjøre en god sesong, sier Joar Caspersen.

Kontrakter etter Vegvesenets anbudsåpning 21. mars:

Riks- og fylkesveger Nord-Rogaland/Haugesund: 24,7 millioner kroner

Fylkesveger Ryfylke og øyene: 10,7 millioner kroner

Fylkesveger Bergen og omegn: 11,3 millioner kroner

Fylkesveger Hardanger og Sunnhordland: 8,9 millioner kroner

Fylkesveger Bergen og omegn: 5,5 millioner kroner

Sogn: 40,3 millioner korner

Statens vegvesen gjennomførte anbudsåpningen 21. mars.

Anbudene kontrollregnes nå før endelig tildeling.

Mediekontakt:

Tor Heimdahl, kommunikasjonssjef, NCC

t: 924 66 737 e: tor.heimdahl@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 16.000 ansatte i 2015. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på bransjebloggen Beyond Construction for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.