Stort engasjement under HMS-uke

NCC gjennomførte forrige uke en nordisk Health and Safety week sine 18 000 ansatte. I Norge har NCC kjørt HMS-uken i 8 år på rad og fokuset på sikkerhet skaper høyt engasjement.

- Engasjementet har vært fantastisk og HMS-uken er et viktig bidrag til den sikkerhetskulturen vi har og ønsker å bygge videre på, sier HMS-sjef i NCC Infrastructure, Morten Larsen.

I løpet av forrige uke er det gjennomført en lang rekke øvelser, førstehjelpskurs, sikkerhetsdiskusjoner og sikkerhetsgjennomganger på over 3 000 prosjekter i de nordiske landene.

Bygge sikkerhetskultur
Larsen mener HMS-uken er et viktig bidrag i kulturbyggingen i NCC og engasjementet rundt sikkerhet han opplever, er viktig for å styrke sikkerheten i prosjektene og bidra til at målet om null ulykker skal nås.

- Ingen skal skade seg på jobben i NCC. Med det som et utgangspunkt har vi satt et ambisiøst mål som vi skal jobbe for å nå, sier Larsen.

Larsen takker alle ansatte for innsatsen under HMS-uken og håper alle er inspirert til å holde fokuset på sikkerhet i prosjektene.

- Vi ønsker å jobbe videre for å forsterke sikkerhetskulturen ytterligere. Det gjør vi sammen. Alle må bidra i sitt prosjekt. På sin arbeidsplass. Forrige uke viste vi vilje til forbedringer og fokus på sikkerhet. Dette skal vi bygge videre på, avslutter HMS-sjef Morten Larsen.

Morten Larsen, HMS-sjef NCC Infrastructure:  Mob: 915 78 062  E-mail: morten.larsen@ncc.no

Tor Heimdahl, kommunikasjonssjef NCC i Norge: Mob: 951 30 693  E-mail: tor.heimdahl@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning på SEK 55 milliarder og over 17.800 ansatte i 2017. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på bransjebloggen Beyond Construction for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.