Kjøper eiendom på Majorstua i Oslo

NCC Property Development og Arctic Real Estate Development kjøper eiendommen Fridtjof Nansens vei 2 på Majorstua i Oslo.

Eiendommen er en kombinasjon av kontorlokaler og handel/servicenæring på gateplan og har med sin sentrale beliggenhet et stort utviklingspotensial. Selger er Taugbøl Eiendom ANS.

- NCC er svært fornøyd med å få kjøpt en så sentral utviklingseiendom som Fridtjof Nansens vei 2.  Kjøpet av eiendommen passer godt inn i vår strategi om å kjøpe og utvikle eiendom med sentral og riktig beliggenhet i partnerskap med andre dyktige aktører, som Arctic Real Estate Development, sier Thomas Dahle, adm. dir. i NCC Property Development.

Avtalen ble signert rett før jul. NCC skal nå videreutvikle eiendommen og ser nå på mulighetene eiendommen gir.

NCC er godt kjent i området og har tidligere blant annet gjennomført byggingen av KPMG-bygget på Majorstua. Fridtjof Nansens vei 2 er ikke av samme størrelse, men Dahle er likevel ivrig med å komme i gang med prosjektet.

-Vi ser frem til et spennende utviklingsarbeid og ser frem til å komme i gang med prosjektet, sier han.
CBRE har vært selgers rådgiver i prosessen. Advokatfirmaet Ræder var juridisk rådgiver for selger, mens Advokatfirmaet Schjødt var kjøpers juridiske rådgiver.

Bildetekst:
NCC Property Development og
Arctic Real Estate Development har kjøpt eiendommen Fridtjof Nansens vei 2 på Majorstua i Oslo.
FOTO:
Taugbøl Eiendom ANS

Thomas Dahle, adm. direktør NCC Property Development, t: 98239924, e: thomas.dahle@ncc.no
Tor Heimdahl, media manager NCC i Norge, t: 95130693, e: tor.heimdahl@ncc.no

Om NCC. NCC er et av de ledende bygg- og anleggsselskapene i Norden. Med utgangspunkt i vår ekspertise i å håndtere og lede kompleksiteten i byggeprosesser skaper NCC den positive påvirkningen byggeprosjekter har for kunder og samfunnet. Vår virksomhet inkluderer utvikling av forretningsbygg, gjennomføring av bygg- og infrastrukturprosjekter, asfalt og produksjon av pukk og grus. I 2019 omsatte NCC for ca NOK 54 mrd og hadde 15.500 ansatte. NCCs aksjer er notert på Nasdaq Stockholm.