Rogfast sidetunnelløp ferdig drevet

Sist uke ble NCC Infrastructure ferdig med drivingen av det ene løpet i sidetunnelen på E39 Rogfast  - E13 Arsvågen, Bokn kommune i Rogaland. Oppdraget er en del av det som blir Norges største vegtunnelprosjekt.

Torsdag sist uke hadde NCCs mannskaper ferdigsprengt det ene løpet i den to kilometer lange transporttunnelen.

– Sprengning av løp nummer to pågår fortsatt, og vi vil nå begynne å ta ut masser for å forberede hallene hvor ventilasjonen til hovedløpene skal plasseres, forteller prosjektleder Frank Grønvold i NCC Infrastructure.

Sidetunnelen som er i to løp, skal benyttes til massetransport under bygging av hovedløpene, og deretter som ventilasjonstunneler når Rogfast åpner.

Prosjektet omfatter blant annet også etablering av deponi for tunnelmassene, opprustning av Arsvegen fram til påhuggsområde for hovedløpene,  pumpeledning, VA grøft og fremføring av rørtrase for høyspentkabler.

Les mer om prosjektet

Les mer: NCC signerte første Rogfast-kontrakt

For ytterlige informasjon, kontakt:

Frank Grønvold, Prosjektleder NCC Infrastructure

E: Frank.Gronvold@ncc.no M: +47 951 40 336

Robin Stenersen, Kommunikasjonsrådgiver NCC Infrastructure

E: Robin.Stenersen@ncc.no M: +47 952 90 219

Mediekontakt: Robin Stenersen, kommunikasjonsrådgiver, NCC Infrastructure
t: 952 90 219 e: robin.stenersen@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett av Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning på SEK 55 milliarder og over 17.800 ansatte i 2017. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på NCC sin bransjeblogg (https://beyondconstruction.no/) for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.